در پي درگذشت حاج ذبيح الله بخشي حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيامي درگذشت اين پير دلاور جبهه هاي جهاد را تسليت گفتند و پاداش صبر و ثبات را براي ايشان از خداوند متعال مسالت كردند.
متن پيام به اين شرح است:

******************************************************** 

بسم الله الرحمن الرحيم 

درگذشت پير دلاور جبهه هاي جهاد، پدر دو شهيد و همرزم و همراه هزاران

شهيد، مرحوم حاج ذبيح الله بخشي ر ا به همه ي مجاهدان راه حق و به

 خانواده ي محترم آن مرحوم تسليت مي گويم و علو درجات و پاداش صبر و

ثبات را براي ايشاناز خداوند متعال مسالت مي نمايم. 

 سيد علي خامنه اي
 15/ديماه/1390

 *******************************************************

- شرح مختصري از حاج ذبيح الله بخشي:

حاج ذبيح‌الله بخشي، علمدار و پيشكسوت دوران دفاع مقدس معروف به حاجي بخشي صبح روز سه شنبه در تهران به ياران شهيدش پيوست. اين بسيجي نام آشنا و پدر 2 شهيد كه تا پايان عمر به ميثاقي كه با پير جماران و آرمان هايش بسته بود پايبند مانده و تا آخرين لحظه پيرو ولايت بود ، ساعت شش صبح روز سه شنبه 13 دي ماه 1390 در بيمارستاني در تهران به جمع ياران شهيدش پيوست و دار فاني را وداع گفت.

ذبيح‌الله بخشي زاده سال 1312 در يكي از توابع اراك متولد شد. در هفت سالگي پدرش را نيروهاي متفقين، مي‌كشند و او از آن پس مسئوليت خانواده را به عهده مي‌گيرد. حاجي بخشي از 47 سالگي به جبهه اعزام شده و تا پايان جنگ تحميلي در جبهه‌ها بوده است.
دو پسر و يك داماد حاج بخشي در ايام جنگ تحميلي به شهادت رسيدند. حاجي بخشي در طول جنگ ايران و عراق در جبهه‌ها، بلندگو به دست به تقويت روحيه رزمندگان مي‌پرداخت.

آنچه مي خوانيد گزارش ويژه روزنامه "كريستين ساينس مانيتور" از حاجي بخشي است :

حاج بخشي در ايران يك نهاد است!

"تابستان 1390 روزنامه كريستين ساينس مانيتور در گزارش ويژه خود مي‌نويسد: فدايي ريش سفيد ايراني، قدرت نمايش را مي‌داند. براي بيش از نيم قرن است كه ذبيح الله بخشي، جلودار و هسته تمامي اقدامات انقلابي و يا راهپيمايي‌هاي حمايت از نظام بوده است.
وي در ايران، يك نهاد است، يك رهبر سياسي شاد كننده و شبهه نظامي‌اي حرفه‌اي. نشانه‌هاي جنگيدن وي، شامل چندين زخم بر جاي مانده از جنگ ايران و عراق است... وي نشانه‌اي از تعهد به انقلاب اسلامي است. 

حاجي بخشي مي‌گويد: «در جنگ، تبليغات و روحيه مهمترين چيزهاست. اگر به من اكنون بگويند كه بايد به تظاهرات برويم، من اين دمپايي‌ها را در مي‌آورم و پاي پياده مي‌دوم. به خاطر اينكه انقلاب ماست. بخاطر اينكه كشور ماست. كسي كه ملتش را، كشورش را دوست نداشته باشد، انسان نيست.» 

 روحش شاد و يادش گرامي

 

 

منابع : سايت رهبري و تبيان 

 


دسته ها : اخبار
1390/10/16
CenterImage/ul href=div class=Itema href=div class= Down LeftImage a href=tebyan.comItemContentWeblogRight/divDowna href=
X